Opel Corsa

Od rynkowego debiutu Opla Corsy minęło już ponad czterdzieści lat. Popularność tego modelu nadal nie słabnie, a kolejne generacje podbijają świat motoryzacji, łącząc innowacyjne rozwiązania, styl i funkcjonalność. Warto więc prześledzić fascynującą historię tego kultowego modelu i zastanowić się, czemu zrewolucjonizował segment małych, miejskich samochodów.

Corsa A (1982-1993). Rewolucja w segmencie B

W 1982 roku zadebiutowała Corsa A, charakteryzująca się zwartym nadwoziem o długości zaledwie 3,62 metra. Za projektem stał główny projektant Erhard Schnell. Stworzył on małe auto o usportowionym charakterze. Uwagę zwracały przede wszystkim wyraźnie zaznaczonymi nadkolami inspirowane stylistyką samochodów rajdowych. Corsa A szybko zyskała popularność, stając się bestsellerem oferty Opla. W ciągu 11 lat produkcji wyprodukowano ponad 3,1 miliona egzemplarzy.

Corsa B (1993-2000). Bardziej przestronna i komfortowa

W 1993 niemiecka marka zaprezentowała Corsę B. Model był zaprojektowany przez legendarnego projektanta Opla, Hideo Kodamę, a od poprzednika wyróżniał się bardziej zaokrąglonymi kształtami i charakterystycznym kształtem reflektorów. Ważną zmianą były też wyższe standardy bezpieczeństwa. Corsa B była o 10 centymetrów dłuższa niż poprzedniczka, co przełożyło się na większy komfort i więcej przestrzeni w środku. Opel Corsa B dostępny był w czterech wersjach nadwozia: hatchback, sedan, a także kombi i pick-up.

Corsa C (2000-2006). Kontynuacja udanych rozwiązań

Kodama był również odpowiedzialny za projekt Corsy C. Tym razem pod jego wodzą stworzono auto o jeszcze bardziej wydłużonym nadwoziu i większej przestrzeni w środku. Corsa C była także pierwszym modelem w swoim segmencie, którego nadwozie zostało w całości ocynkowane. Silniki benzynowe i turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem paliwa zapewniały osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Nie powinien więc dziwić rynkowy sukces trzeciej generacji, której sprzedaż wyniosła 2,5 miliona egzemplarzy.

Corsa D (2006-2014). Ekonomiczna i wygodna

Jeśli chodzi o Corsę D, w oczy rzucały się różnice między dwoma wersjami modelu. Wariant trzydrzwiowy wyróżniał się sportowym charakterem, zaś pięciodrzwiowy był zaprojektowany z myślą o maksymalnej funkcjonalności. Czwarta generacja Corsy zachwyciła kierowców i recenzentów niskim zużyciem paliwa będącym wynikiem zastosowania technologii ecoFLEX i systemu Start/Stop. Sprzedaż wyniosła 2,9 miliona egzemplarzy.

Corsa E (2014-2019). W pełni komfortowy mieszczuch

Corsa E zadebiutowała w 2014 roku i kontynuowała założenia poprzednich generacji. W „piątce” dominował dynamiczny design i nowoczesne rozwiązania, auto było też bardzo komfortowe. Po raz pierwszy w historii Corsa przekroczyła 4 metry długości. Oferowała ponadto bogate wyposażenie – między innymi systemy multimedialne i zaawansowane funkcje bezpieczeństwa. W gamie znalazły się Corsa GSi i Corsa OPC z silnikami o imponującej mocy, adresowane do kierowców szukających bardziej emocjonującej jazdy. Corsa piątej generacji sprzedała się w liczbie około 1,3 miliona egzemplarzy.

Corsa F (od 2019). Elektryczna rewolucja

Najnowsza odsłona to Corsa F. Zaprezentowana w 2019 roku, wprowadza kultowy model w erę elektryczności. Dostępna z napędem elektrycznym, Corsa-e zdobyła tytuł „Złotej Kierownicy 2020” i zyskała uznanie na rynku. Tym modelem Opel udowadnia, że Corsa to nie tylko samochód. To ważna część historii motoryzacji i model, który w każdej generacji wyznaczał trendy w segmencie miejskich kompaktów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak pozbyć się zacieków na tapicerce?
Następny artykułJak dbać o dach?

Pasją do motoryzacji zaraził mnie tato, który w wolnych godzinach lubił dłubać przy swoim aucie. Teraz gdy znajdujemy na to czas robimy to wspólnie! :)