Crossover Renault kusi oryginalnym designem. Jednak dwukolorowe nadwozie i wnętrze, które można personalizować to jeszcze nie wszytko.

Nowy Captur zyskał jeszcze ciekawsze obręcze kół, osłonę chłodnicy i bardzo stylowe światła w kształcie litery C. Ekskluzywna linia Initiale Paris skusi najbardziej wymagających aluminiowymi 17-calowymi obręczami, sekwencyjnymi LED-owymi kierunkowskazami i eleganckim, ametystowym odcieniem lakieru.

Do tej pory krytycy Renault Captur narzekali na plastiki we wnętrzu. Obecnie projektanci postarali się, aby kokpit prezentował się elegancko i solidnie. Szczególnie w wersji Initiale Paris – w skórze na kierownicy, desce i tapicerce, z aluminiowymi pedałami i progami. Jednak nawet w wersji podstawowej wielki 7-calowy ekran dotykowy wbudowany w deskę robi duże wrażenie. System multimedialny integruje radio, telefon, nawigację, a dzięki siedmiu głośnikom Bose gwarantuje odsłuch muzyki w koncertowej jakości.

captur-multimedia

Wygląd to nie wszystko. Pełen spis innowacji można znaleźć tu: https://www.renault.pl/samochody/samochody-nowe/nowy-captur.html jednak najistotniejszą zmianą wydaje się fakt, że w zaprojektowanym na nowo Capturze udało się bardzo obniżyć spalanie – przy dieslu nawet  do 3,6 l/100 km w cyklu mieszanym.

Kierowcy chwalą jego zwieszenie, które nie tylko na miejskich dziurach, ale i na polnych drogach radzi sobie bezbłędnie. Dużym ułatwieniem dla amatorów wypraw w nieznane jest też rewelacyjne wspomaganie kierownicy.  Ogromnym plusem przy planowaniu wyjazdów jest też bardzo pojemny bagażnik (377-455 dm3, a po złożeniu tylnej kanapy – 1235 litrów) oraz bardzo praktyczne schowki: w drzwiach, z tyłu foteli czy w konsoli centralnej. Szczególnie korzystnym rozwiązaniem jest wysuwana szuflada Easy Life po stronie pasażera. Podróżujących z dziećmi na pewno ucieszy fakt, że tapicerka jest zdejmowana i bardzo łatwo ją czyścić.

Nie bez znaczenia są także kwestie bezpieczeństwa – a i tutaj nowy Captur wypada całkiem przyzwoicie. Model wyposażono w system dynamicznej kontroli toru jazdy zapobiegający utracie panowania nad pojazdem w trudnych warunkach i wspomaganie ruszania pod górę (utrzymujące ciśnienie w oponach przez 2 sek.).

Fanów długich dystansów ucieszy szereg nowinek technologicznych podwyższających komfort kierowcy: od karty Hands Free, poprzez asystenta parkowania, który analizuje otoczenie i praktycznie przejmuje kierownicę, aż po bardzo chwalony system kontroli martwego pola, który zwraca uwagę zawsze, gdy ktoś nas wyprzedza.

[Głosów:1    Średnia:5/5]