Awarii samochodu nie da się przewidzieć. Zwykle pojawia się, gdy kierowcy najbardziej się spieszy lub gdy znajduje się z dala od miejsca zamieszkania i warsztatu samochodowego. Co zrobić w takiej sytuacji?

Mobilny warsztat samochodowy

Mobilny serwis samochodowy jest usługą, która szturmem wkroczyła do Polski. Polega na wykonywaniu napraw samochodów bez zabierania aut do warsztatu – to warsztat przyjeżdża do uszkodzonego pojazdu. Mechanik po wysłuchaniu podczas rozmowy telefonicznej, jaki problem pojawił się w aucie klienta, zabiera ze sobą narzędzia diagnostyczne i części zamienne, a następnie jedzie do miejsca, w którym aktualnie znajduje się pojazd. Dzięki takiemu rozwiązaniu awaria na drodze przestaje być przerażającym zdarzeniem. Ponadto mechanik może dojechać do domu klienta, na parking firmowy czy też na postój samochodów pod galerią handlową.

Wymiana opon w każdym miejscu

Mobilny warsztat samochodowy jest również rozwiązaniem dla osób, którym zawsze brakuje czasu, by wymienić opony na zimowe lub letnie, kiedy przyjdzie na to pora. Mobilna wulkanizacja jest dla nich niezastąpiona, gdyż dzięki niej można wymienić opony, nawet gdy niespodziewanie zmieni się pogoda. Serwis opon wesprze także tych kierowców, którzy uszkodzą oponę z dala od warsztatu samochodowego. Wulkanizacja mobilna obejmuje zarówno załatanie pękniętej opony, jak i jej wymianę na nową w zależności od rodzaju i wielkości uszkodzenia. Dodatkowo serwis może naprawić uszkodzone felgi i sprawdzić ogólny stan techniczny pojazdu w celu określenia, czy dalsza podróż jest możliwa.

Po pierwsze, nie panikuj!

Awaria auta w trasie zdarza się nawet najlepszym kierowcom, którzy dbają o swoje samochody. Jeżeli do niej dojdzie, przede wszystkim nie wolno panikować. Warto najpierw określić, w jakim miejscu się jest i ustalić, dlaczego dalej nie można jechać. Nie potrzeba do tego specjalistycznej wiedzy – wystarczy, że zobaczy się wyciekający płyn, dym spod maski, czy ustali się, że niemożliwe jest odpalenie pojazdu. Następnie powinno się zadzwonić do mobilnego serwisu samochodowego i przekazać jak najwiecej informacji. Obawa o to, że coś się pominie w czasie rozmowy jest bezpodstawna, gdyż mechanik zada pytania, jeśli będzie potrzebował więcej informacji.

[Głosów:1    Średnia:5/5]